Briefing lancering bevraging Impact Corona

Beste,

 

Deze briefing geeft u een overzicht van de te ondernemen stappen voor de lancering van de bevraging voor het Lokale impactonderzoek Corona. U zal merken dat deze stappen voor u als Stad of Gemeente zo beperkt mogelijk gehouden zijn. Als u vragen heeft, aarzel niet contact op te nemen met het onderzoeksteam, bij voorkeur via e-mail: info@lmov.be of via het contactformulier op deze website

 

U ontvangt in een aparte e-mail een persoonlijke hyperlink voor de gepersonaliseerde bevraging voor uw Stad of Gemeente. Deze link kan u verspreiden onder de ondernemers, zelfstandigen en vrije beroepers in uw gemeente. U mag gerust zelf eens door de enquête lopen, noteer dit desgevallend zodat we nadien uw respons kunnen verwijderen en deze niet mee opnemen in de resultaten.

 

  1. E-mail naar ondernemers, zelfstandigen en vrije beroepers

Verder in deze briefing vindt u een e-mail template om uw lokale ondernemers, zelfstandigen en vrije beroepers op te roepen om de bevraging in te vullen. Het staat u vrij om gebruik te maken van dit voorbeeld, of om op uw eigen wijze en volgens uw eigen huisstijl te communiceren. Hou in elk geval wél rekening met volgende richtlijnen:

  • Geef mee dat de eindtijd van de enquête 18/10/2020 is

  • Gebruik de juiste (persoonlijke) hyperlink in uw e-mail

  • U mag zoveel mensen in uw bestanden contacteren als u wenst. De enquête geeft automatisch een profiel aan elke respondent, afhankelijk van het antwoordgedrag. Op deze manier definiëren we de verschillende ondernemers en zelfstandigen. 

  • Er zijn geen limieten op het aantal respondenten, elke mening draagt mee bij aan een betrouwbaard en genuanceerd resultaat.

  • Graydon biedt aan haalbare prijzen databases aan met e-mail adressen van lokale ondernemers. U kan deze optie bekijken vihttp://www.graydon.be/portal_marktselect/listnew.aspx

 

 

   2. Contacteren via andere communicatiekanalen

 

U kan ervoor kiezen om ook andere kanalen aan te spreken. U kan gebruik maken van alle beschikbare communicatiekanalen. Voorbeelden zijn de gemeentelijke/stedelijke communicatiekanalen, sociale media, … Hiervoor stellen we een generieke banner ter beschikking. U kan er indien gewenst ook voor opteren om uw communicatiedienst een banner in de huisstijl van uw stad of gemeente te laten ontwerpen.

 

  • Spreek de ‘ondernemers’ aan via de beschikbare gemeentelijke/stedelijke communicatiekanalen:  “Bent u ondernemer, vrije beroeper of zelfstandige? Uw stad/uw gemeente vraagt uw mening!”

  • Gebruik de juiste hyperlink. Deze link is bewust kort gehouden, zodat deze makkelijk communiceert. 

  • U vindt onderaan deze webpagina enkele generieke banners die u kan gebruiken. Het staat u uiteraard vrij om deze al dan niet te gebruiken, of om conform uw eigen huisstijl te communiceren

   3. Verenigingen en belangenbehartigers

Contacteer de lokale handelaars-, bedrijvenverenigingen en belangenbehartigers om hen op te roepen de bevraging onder hun leden te verspreiden. Ook de Raad Lokale Economie kan de bevraging mee verspreiden.

UNIZO zal haar leden oproepen om deel te nemen aan het onderzoek teneinde de respons verder te ondersteunen. Contacteer ook uw lokale UNIZO contactpersonen om hen te vragen de enquêtelink te verspreiden onder hun leden.

   4. "Doorverwijzen" > Sneeuwbaleffect

Na de bevraging komen de ondernemers op een dankpagina terecht. Daar roepen we hen ook op om de bevraging verder te delen naar collega-ondernemers. Omdat dit voorbij de gemeentegrenzen zal lopen, is een algemene landingspagina https://vlaanderen.impactcorona.be gecreëerd, waar ondernemers makkelijk naar de juiste gemeente en dus juiste bevraging kunnen surfen. 

   5. Het vervolg van de studie…

 

Zoals aangegeven, kunnen respondenten tot 18/10/2020 de enquête invullen. Het onderzoeksteam zal u op regelmatige basis op de hoogte houden van de respons op uw enquête.

Vanaf eind september gaat het project team aan de slag om alle data te verwerken en te analyseren. Dit resulteert in uw eigen persoonlijk onderzoeksrapport op maat van uw stad of gemeente. U mag deze rapporten tegen 2 november 2020 verwachten.

U zal ook verder geïnformeerd worden aangaande het onderzoek, de timing van de tweede wave (inbegrepen in het onderzoek) en het verdere natraject.

 

Veel succes!

Vriendelijke groet,

UA, LMR, UNIZO, VVSG

 

 

e-mail template: Contacteren ondernemers, vrije beroepers, zelfstandigen

Onderwerp: (naam gemeente) vraagt uw feedback over de Corona crisis

 

Beste [naam],

 

Wij geven om uw mening!

De Corona crisis heeft een grote impact gehad op het leven en werken van iedereen.

[Naam stad/gemeente] probeert u als ondernemer, zelfstandige of vrije beroeper zo goed mogelijk door deze crisis te helpen. We proberen dit elke dag beter te doen, met als doel U de beste ondersteuning mogelijk te bieden.

 

Mogen we u daarom vragen om ons aan te geven hoe u onze ondersteuning ervaren heeft? Wat doen we goed? Wat kan er beter? Welke suggesties en opmerkingen heeft u voor ons?

We komen ook graag te weten hoe het met u en uw onderneming staat... Wat is de impact vandaag van Corona op uw onderneming? Welke verwachtingen heeft u over de toekomst?

We willen u dan ook vragen om onze enquête in te vullen. Deze is volledig anoniem en neemt zo'n 10 minuten van uw tijd in beslag.

[link persoonlijke enquête]

 

Alvast bedankt!

[Naam stad/gemeente]

Communicatie: BANNERS